اخبار

اخبار کامل و مختصر بروز در وبلاگ ما مشهاده کنید

اخبار

اخبار کامل و مختصر بروز در وبلاگ ما مشهاده کنید

اخبار

این سایت دارای اخبار ورزشی رایانه ای اقتصادی و اجتماعی میباشد

بایگانی
آخرین مطالب

ورزشی

سه شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۲:۲۲ ق.ظ

۱۰۱ طرح ورزشی در سیستان و بلوچستان در دست ساخت است

امروز ورزش به عنوان یک پدیده بسیار مهم در حوزه های مختلف سیاسی، دیپلماسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مورد توجه کشورها قرار گرفته است.
ورزش و تحرک جسمانی برای داشتن سلامتی، نشاط و شادابی امری ضروری بوده و باید این مقوله مهم در کنار سایر فعالیت ها قرار گیرد تا جامعه ای سالم با نشاط داشته باشیم.
سیستان و بلوچستان به واسطه داشتن شرایط خاص جغرافیای طبیعی و فیزیک مردمانش، استانی کاملا ورزشی است به طوری که بیشتر مردم آن اعم از زن و مرد، کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و بعضا بزرگسالان به ورزش علاقه‌مند هستند.
این استان با توجه به گستردگی و اقلیم متنوع خود استعدادهای فراوانی در رشته های مختلف ورزشی دارد که باید با برنامه ریزی درست این استعدادهای پنهان ورزشی را شناسایی و شکوفا کرد.
با وجود استعدادهای فراوان در حوزه ورزش سیستان و بلوچستان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توجهی به این ظرفیت ها نشده بود اما هم اینک در پرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی ضمن افزایش فضاهای ورزشی شاهد درخشش ورزشکاران این دیار در عرصه های ملی، منطقه ای و بین المللی هستیم.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۱ طرح نیمه تمام در استان با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۷۰ درصد در دست ساخت است.
ادهم کردزابلی افزود: از سال ۹۵ تاکنون بیش از ۷۰ زمین چمن مصنوعی در سیستان و بلوچستان افتتاح شده که از این نظر در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده ایم.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در روستاها گفت:: در ۲ سال اخیر ۲۰۱ خانه ورزش روستایی در استان به بهره برداری رسید و این روند با قوت در سال آینده نیز ادامه دارد به طوری که در هفته دولت امسال ۵۰ خانه ورزش روستایی دیگر به بهره برداری می رسد.

وی افزود: خانه های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستاها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی، ستاد مبارزه بامواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می شوند.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: ۵۲ ورزشکار استان سال گذشته بعد از کسب موفقیت در نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر ۱۲ تا ۱۵ سال به اردوی تیم ملی دعوت شدند که در تاریخ ورزش این نقطه از ایران اسلامی بی سابقه است.

وی با اشاره به جهش در جذب ورزشکاران گفت: هم اینک ۴۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در استان مشغول فعالیت هستند.

منبع:ایرنا

  • مسعود مومنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی