اخبار

اخبار کامل و مختصر بروز در وبلاگ ما مشهاده کنید

اخبار

اخبار کامل و مختصر بروز در وبلاگ ما مشهاده کنید

اخبار

این سایت دارای اخبار ورزشی رایانه ای اقتصادی و اجتماعی میباشد

بایگانی
آخرین مطالب

کیش

پنجشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۴۹ ق.ظ

امروز منطقه آزاد کیش در بهترین شرایط مالی دوران خودش قرار دارد

مرتضی بانک

‌همزمان با فرارسیدن پنجمین روز از هفته دولت، چندین پروژه در بخش‌های فرهنگی، فن آوری اطلاعات، عمرانی، تولیدی، صنعتی و سرمایه گذاری جزیره کیش با حضور دکتر مرتضی بانک، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به بهره برداری رسید.

‌به گزارش ایسنا، ‌افتتاح پروژه ساختمان اداری پلیس راهور جزیره کیش، پروژه مسکونی فرهیختگان، شهربازی کوروش، راه اندازی مجدد کارخانه کیش چوب، آغاز عملیات اجرایی توسعه شبکه زیرساخت فیبرنوری و احداث تونل ارتباطی جزیره کیش از جمله پروژه های افتتاح شده است.

همچنین دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در این سفر از مرکز نوآوری کیش که در شرف راه اندازی می باشد بازدید به عمل آورد.

بازدید از پروژه های در حال ساخت برج مسکونی دامون و همچنین کیش رویای زندگی، مجتمع تجاری مسکونی پردیس 3، دو هتل اوتانان و آریاباستان نیز از جمله برنامه های انجام شده در این روز فشرده کاری بود. رونمایی از برنامه راهبردی سازمان منطقه آزاد تا سال 1400 حسن ختام سفر مشاور رئیس جمهور به جزیره کیش بود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حاشیه بهره برداری از طرح های هفته دولت در جزیره کیش با بیان اینکه در سال 97 نزدیک به 7 هزار میلیارد تومان، میزان سرمایه گذاری داخلی در مناطق آزاد بوده است، گفت: این میزان در مناطق ویژه اقتصادی 30 هزار میلیارد تومان بوده است.

مرتضی بانک میزان سرمایه گذاری در مناطق آزاد در شش سال گذشته را بیش از 50 هزار میلیارد تومان و میزان سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی را هم بیش از 130 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در این مدت میزان سرمایه گذاری خارجی هم بیش از 2 و نیم میلیارد دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 500 هزار نفر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشغول به کارند، بیان کرد: عمده این مشاغل در حوزه تولیدی است.

مشاور رئیس جمهور اضافه کرد: در سال گذشته 25 هزار شغل در مناطق آزاد و 15 هزار شغل هم در مناطق ویژه ایجاد شده است  و این در حالی است که مجموع مناطق آزاد و ویژه کشور تنها 3 دهم درصد کل خاک کشور است.

بانک با تاکید بر اینکه میزان سرمایه گذاری، صادرات و اشتغال از ابتدای سال 98 هم بسیار راضی کننده است در خصوص میزان صادرات  مناطق آزاد در سال 97 هم گفت: 18 میلیارد دلار  میزان صادرات خارجی بوده است.

وی با بیان اینکه 370 شرکت دانش بنیان در مناطق آزاد ایجاد شده است، اضافه کرد: ثبت سفارش در مناطق آزاد به صورت موقت است و بعد از برگشتن کشور به شرایط عادی، طیق قوانین مناطق آزاد عمل خواهد شد.

بانک ادامه داد: گمرک و وزارت صمت برای واردات خودرو به مناطق آزاد کیش، قشم و چابهار نظر کارشناسی مثبت خود را به دولت اعلام کرده اند. در صورت تصویت در هیئت دولت ، واردات خودرو به این مناطق بلامانع خواهد بود.

این مقام مسئول اظهار کرد: به زودی شاهد رونق اقتصادی خوبی در جزیره کیش خواهیم بود. طی دو سال آینده بیش از 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در جزیره کیش به نتیجه و بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه رونمایی از سند راهبردی کیش، مهمترین رویداد و دست آورد امروز بود، تصریح کرد: افتخار می کنم از اینکه با تغیرات مدیریتی انجام شده، کیش رو به ارتقا است.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه این اطمینان را می دهم که جزیره کیش و سایر مناطق آزاد، به اهدافی که برای مناطق آزاد تعریف شده است می رسند، افزود: کیش چوپ کارخانه منحصر به فردی است که نمونه آن را در کشور ندیده ام. صنعتی مدرن و متفاوت از نظر کارکرد و وسعت که در سطح منطقه بی نظیر است و تولیدات آن از نظر کیفیت با محصولات اروپایی رقابت می کند.

بانک با اشاره به اینکه این توانمندی بخش خصوصی را نشان می دهد که در این شرایط اقتصادی، با برنامه ریزی و بازاریابی مناسب توانسته است مجددا کارخانه را فعال و بازگشایی کند و جای تبریک فراوان دارد، خاطرنشان کرد: به کارگیری بیش از 200 کارگر در این مرحله  و تا پایان سال 600 کارگر و در نهایت 1200 کارگر را کجا و چگونه می توان تعریف کرد.

وی ادامه داد: قابل توجه آنهایی که می گویند مناطق آزاد باید الگو باشند، این کارخانه در منطقه آزاد کیش، الگویی برای تمام کشور است، مجموعه گلخانه ای ارس، در منطقه آزاد ارس الگوی گلخانه ای است برای تمام کشور. در کیش ما شاهد کارخانه هایی در زمینه دارو و لوازم آرایشی هستیم که بی نظیر هستند.

مناطق آزاد ممکن است به همه اهداف خود دست پیدا نکرده باشند ولی در مقایسه با اهدافی که برای بقیه دستگاه ها محقق شده ، موفق تر هستند. اینکه در سال از مجموع 50 میلیارد دلار صادرات، 20 میلیارد تومان آن از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام می شود، یک موفقیت برای کشور است و چقدر باید مظلوم باشیم که هر روز کسی بدون اطلاع، بحثی را درباره مناطق آزاد بازگو می کند و ما باید پاسخگو باشیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه تشکر می کنیم از مدیران و مسئولانی که با اعتماد خود، فضایی ایجاد کرده اند تا مناطق آزاد فعالیت کنند و خوشحالیم که پاسخ مناسبی از عملکرد این مناطق دریافت شده است و تقاضا داریم با تصویب و یا اعلام قوانین مخاف قوانین مناطق آزاد، اعتمادی که سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در مناطق آزاد کرده اند را خدشه دار نکنیم، اظهار کرد: خطاب من به همچنین به همکارانم در مناطق آزاد است، ما هیچ سرمایه ای به جز سرمایه گذاران نداریم، سرمایه گذاران چشم و چراغ مناطق آزاد هستند.

وی گفت: اگر سرمایه گذاران از ما راضی بودند، مشخص است که ما در تبین قوانین در ذهنمان موفق بوده ایم. نمی گویم خلاف قوانین عمل شود که قطعا اگر اینگونه باشد باید برخورد شود، ولی از بسیاری قوانین می توان جهت رفع مشکلات سرمایه گذاران استفاده کرد. فعالیت های زائدی که در مراحل اداری شما است را کاهش دهید.

وی اضافه کرد: نباید به گونه ای عمل کرد که حتی یک سرمایه گذار، ناراضی از دفتر کار شما خارج شود. مناطق آزاد برای این ایجاد شده اند که سرمایه گذاران با سهولت و امنیت خاطر به آنها سرازیر شوند. در بعضی مناطق آزاد، مقررات دست و پاگیر، از سرزمین اصلی برای سرمایه گذاران بیشتر شده است. ما برای این اینجا آمده ایم که سرمایه گذار با سهولت بتواند سرمایه گذاری و فعالیت کند. مدیرعامل منطقه آزاد کیش تمام تلاشش در این است که گیرها و گره های کور را باز کند و این امر با تلاش خواهد بود.

بانک با بیان اینکه تمام مجموعه شورایعالی مناطق آزاد، دبیرخانه، دولت و سازمان منطقه آزاد در کنار سرمایه گذاران هستند، تصریح کرد: خوشحالم که اعلام کنم امروز موافقت برای واگذاری 300 میلیارد تومان اوراق سکوک، برای اولین بار برای جزیره کیش انجام شد که در زمینه فعالیت های زیرساختی، تولید و بهبود امور به کار گرفته می شود. این نشان دهنده آن است که منطقه آزاد تمام قد برای حل مشکلات ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه با تلاش های صورت گرفته توسط مدیریت منطقه آزاد کیش و همکارانش، امروز منطقه آزاد کیش از نظر قدرت مالی در بهترین شرایط دوران خودش قرار دارد و این به جز با تفکر مدیریتی میسر نشده است، اضافه کرد: به عنوان مثال با یک ایده و فکر از یک پروژه غیرفعال 700 میلیارد تومان برای سازمان کسب درآمد شده است، به طور حتم این پیام را دریافت کرده اید که امروز ما شاهد بازگشت سرمایه گذاران و فعال شدن پروژه های نیمه تمام و راکد هستیم. منطقه آزاد کیش آمادگی کامل جهت ارائه خدمات و استقبال از سرمایه گذاران جدید را دارد.

بانک با بیان اینکه باید درود فرستاد به سرمایه گذارانی که در شرایط سخت اقتصادی کشور، وقتی که پیامی را از سوی مدیران حس می کنند، با تمام توانشان وارد صحنه می شوند، افزود: سرمایه گذاران با ایثار از سرمایه های مالی و اندوخته های فکری تلاش می کنند که کشور را آباد کنند. مسئولان باید به  سرمایه گذاران پاک و تلاش گر افتخار کنند.

همچنین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: برای تهیه این برنامه، زحمات زیادی توسط کارشناسان کشیده شده است. ساعت ها جلسات مفصل و چالشی را همراه با معاونان سازمان  و تیم کارشناسی داشته ایم.

مظفری با اشاره به رونمایی از سند برنامه راهبردی کیش تا سال 1400، افزود: بدنه کارشناسی سازمان منطقه آزاد کاملا در جریان این سند راهبردی قرار داشته و با آن آشنا شده اند.

وی در پایان گفت: من و همه همکارانم خود را ملزم به اجرای تمام مفاد این سند راهبردی کرده ایم، امیدواریم در اجرای این سند موفق باشیم و تا سال 1400 به اهداف در نظر گرفته شده به صورت صد در صد برسیم.


انتهای پیام

 

منبع:ایسنا

  • مسعود مومنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی